Новости проекта
Лето на финише, а мы — на старте нового учебного года!
С окончанием учебного года!
Выставление четвертных отметок
Согласование ГИАЦ
Аттестат соответствия системы защиты информации
Архив электронного дневника.
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 2 человека

ОТКРЫТЫЙ УРОК УЧИТЕЛЯ ХИМИИ, БИОЛОГИИ ГАВДУР Е.В.

Дата: 13 апреля 2017 в 11:17, Обновлено 13 апреля 2017 в 11:35
Автор: Годун Е. Н.

Тэхналагічная карта “Хлоравадарод, саляная кіслата і хларыды”

Мэта: арганізаваць пазнавальную дзейнасць вучняў па расшырэнню ведаў аб хімічных уласцівасцях кіслот на прыкладзе салянай кіслаты, у выніку чаго вучні будуць  ведаць уласцівасці  і прымяненне салянай кіслаты, якасную рэакцыю на хларыды.

Задачы:

забяспечыць сістэматызацыю ведаў навучэнцаў па хімічных уласцівасцях кіслот, вывучыць  уласцівасці і прымяненне салянай кіслаты;

прадоўжыць фарміраванне умення устанаўліваць прычынна-выніковыя сувязі паміж будовай рэчыва і яго ўласцівасцямі;

развіваць уменне  адрозніваць акісляльна-аднаўленчыя рэакцыі і рэакцыі іоннага абмену, складаць малекулярныя і іонныя ўраўненні рэакцый;

прадоўжыць развіццё пазнавальнай цікавасці навучэнцаў,уменняў выдзяляць галоўнае, параўноўваць, абагульняць;

выхоўваць беражлівыя адносіны да свайго здароўя.

Абсталяванне: мультымедыйная устаноўка, відыаролік  “ Атрыманне хлоравадароду і растваральнасць яго ў вадзе”, індыкатары, раствор нітрата серабра (І) , гідраксіда натрыю, саляная кіслата, аксід кальцыю, мел, магній.

Этап урока

Мэта этапа

Працягласць

Змест дзейнасці настаўніка

Змест дзейнасці вучняў

Вучэбна-метадычнае забеспячэнне

Прагназуемы вынік

адукацыйнай

дзейнасці

І.Арганізацыйна-псіхалагічны этап

Падрыхтаваць вучняў да работы на ўроку

1 хвіліна

Прывітанне,адзначэнне

адсутнічаючых, аб’яўленне

 тэмы  ўрока.

На аснове тэмы ўрока вызначаюць мэту і план урока

Запіс у сшытак тэмы ўрока

ІІ.Этап актуалізацыі ведаў

Вызначыць правільнасць і асведамленне выканання дамашняга задання ўсімі вучнямі,вызначэнне

І ўстараненне прабелаў у ведах

9 хвілін

Выяўленне ўзроўню ведаў

па дамашняму заданню,вызначэнне тыповых недахопаў у ведах, прычын іх з’яўлення і ліквідацыя недахопаў

Прымаюць удзел усе вучні класа

Замацаванне ведаў па тэме “Галагены –элементы  VIIА групы”

Арганізаваць і

направіць да выканання мэты пазнавальную

дзейнасць вучняў

Пісьмовае выкананне заданняў па варыянтах

1варыянт

1.З якімі з пералічаных рэчываў можа ўзаемадзейнічаць хлор: вадарод,цынк, хларыд натрыю, брамід калію? Запісаць ураўненні рэакцый.

2.Вызначыць ступень акіслення хлора ў злучэнні ClF<sub>3</sub>

2 варыянт

1.З якімі з пералічаных рэчываў можа ўзаемадзейнічаць хлор: кісларод,магній, ёдыд натрыю, фтарыд калію

2.Вызначыць ступень акіслення хлора ў злучэнні Cl<sub>2</sub>О<sub>7</sub>

Настаўнік каменціруе правільнасць выканання

Адказы запісваюцца на дошцы па кожнаму з варыянтаў, ажыццяўляецца самаправерка

Картачкі з заданнямі па варыянтах

Замацаванне ведаў па тэме “Галагены –элементы  VIIА групы”

 ІІІ. Аперацыйна-пазнавальны этап.

Арганізаваць работу навучэнцаў па вывучэнню ўласцівасцей салянай кіслаты:

праводзіць назіранні за хімічнымі доследамі;

складаць ураўненні хімічных рэакцый (малекулярных і іонных), якія характарызуюць хімічныя ўласцівасці салянай кіслаты;

тлумачыць вобласці прымянення кіслаты і яе солей

15 хвілін

? Вызначце тып хімічнай сувязі ў хлоравадародзе.

 Дэманстрацыя растваральнасці хлоравадароду ў вадзе

Фізкультхвілінка

? Успомніце хімічныя ўласцівасці кіслот.

Дэманстрацыя хімічных уласцівасцей салянай кіслаты:

-змяненне афарбоўкі індыкатараў;

-узаемадзеянне з металамі, якія знаходзяцца ў раду актыўнасці металаў да вадароду ;

- узаемадзеянне з асноўнымі і амфатэрнымі аксідамі;

-узаемадзеянне з асновамі;

- узаемадзеянне з салямі;

-якасная рэакцыя на хларыд-іоны.

! Самастойна прачытаць прымяненне

салянай кіслаты і хларыдаў

Вучні працуюць парамі, робяць вывад аб палярнасці малекулы HCl і растваральнасці хлоравадароду ў вадзе,запаўняюць табліцу

Мал.ф

Элект.ф

Стр.ф

Тып х.с

Называюць  хімічныя ўласцівасці  кіслот

РП

Запісваюць ураўненні рэакцый у малекулярным і іонным выглядзе, рэакцыю з металам – як акісляльна-аднаўленчую

РП.Чытаюць падручнік,вызначаюць галіны прымянення салянай кіслаты і хларыдаў.

Мультымедыйная

прэзентацыя,

набор рэактываў

Асабовы: праяўленне цікавасці да пастаўленай праблемы

Прадметны: уменне тлумачыць тып сувязі ў малекуле  HCl;

Уменні весці назіранні, рабіць вывады

Камунікатыўны:

уменне працаваць у парах

І У. Этап замацавання ведаў

Арганізаваць дзейнасць вучняў па дальнейшаму і глыбокаму засваенню зместу новых паняццяў,прымяненні новых паняццяў на практыцы

5 хвілін

Заданне 1. У арганізме чалавека саляная кіслата выпрацоўваецца ў страўніку. Як называецца сітуацыя лішку кіслаты ў страўнікавым соку?Як нейтралізаваць кіслату?

Заданне 2 Мадэліруем нейтралізацыю кіслаты ў страўніку- узаемадзеянне с пітной содай. Скласці ўраўненне ў малекулярнай і іоннай форме.

Заданне 3. Мадэліруем нейтралізацыю кіслаты ў страўніку – ўзаемадзеянне з лекавымі прэпаратамі (альмагель, рэні),аснова якіх Al(OH)<sub>3</sub>. Скласці ўраўненне ў малекулярнай і іоннай форме.

? Які рэагент больш мяккі для нейтралізацыі кіслаты ў страўніку?

Заданне 4. Вы выпадкова праглынулі манету, 1 капейку. Састаў сплава: цынк і нікель. Што адбудзецца з манетай у страўніку? А калі манета будзе меднай? Зрабіце вывад

Праверка правільнасці выканання задання. 

 Франтальнае апытванне

РП HCl+NaHCO<sub>3</sub>→

РП Al(OH)<sub>3</sub> + HCl→

Робяць вывад

РП         Zn + HCl →         Ni + HCl→   

Cu + HCl  →        

Картачкі з заданнямі

Рэгулятыўны- уменне выконваць заданне ў адпаведнасці з мэтаю

Камунікатыўны- уменне выконваць вучэбныя заданні ў парах

Прадметны –уменне характарызаваць уласцівасці салянай кіслаты

У.Этап абагульнення і сістэматызацыі

ведаў

Замацаваць і сістэматызаваць веды і ўменні для дальнейшай самастойнай работы

па новаму матэрыялу

5 хвілін

Арганізацыя дзейнасці вучняў па прымяненні асобных ведаў у сістэме прадмета- адказаць на пытанні

  1. Чым растлумачыць добрую растваральнасць хлоравадароду ў вадзе?
  2. З чым ўзаемадзейнічае саляная кіслата?
  3. Якая рэакцыя з’яўляецца якаснай на хларыды?
  4. Скласці сінквейн па салянай кіслаце (як вынік)

Дэманстрацыя слайдаў

Уменне абагульняць, рабіць вывады

УІ Кантрольна-карэкцыйны этап

Праверыць веды вучняў,выявіць

недахопы ў ведах і прычыны іх з’яўлення,стымуляваць

вучняў да самаадукацыі.

5 хвілін

Праверка паўнаты ўсведамлення і глыбіны ведаў,праверка сфарміраванасці агульнавучэбных уменняў,ліквідацыі прабелаў у ведах шляхам самастойнай работы

Вучні атрымліваюць тэсты,даюць адказы на пытанні ў тэставай форм Форма работы -індывідуальная. 

Тэст (на экране)

1.Які газ лягчэй за паветра? 1)SO<sub>2</sub>  2)NO   3)O<sub>2</sub>  4)HCl

2. Кавалентна непалярная сувязь у злучэнні1) HCl    2) H<sub>2</sub>O    3) HF    4) Cl<sub>2</sub>

3. Які газ можна сабіраць, выцясняючы воду?1) O<sub>2</sub>    2) NH<sub>3</sub>     3)  CO<sub>2</sub>    4) HCl

4.Саляная кіслата не ўзаемадзейнічае з 1)  Zn  2)  SiO<sub>2</sub>  3)  KOH  4) CuO

5.Якасная рэакцыя на хларыд-іон: узаемадзеянне хларыда з 1.Na<sup>+</sup>  2.Ag+  3.K<sup>+</sup>  4 Ba<sup>2+</sup>

Узаемаправерка ў парах, супастаўленне з эталонам

Рэгулятыўны – уменне выконваць заданне ў адпаведнасці з мэтаю

Прадметны: уменне характэрызаваць уласцівасці салянай кіслаты. 

УІІ.Рэфлексія і падвядзенне вынікаў урока

Стымуляваць у вучняў авалоданне прыёмамі навучання  і самаадукацыі.Аналізаванне

паспяховасці вучняў у авалоданні новымі ведамі

3 хвіліны

Настаўнік дае агульную характарыстыку работы класа,раскрывае недахопы і шляхі іх пераадольвання

Самааналіз.Адкажыце на пытанні:

-Што новага я даведаўся?

- Што мяне здзівіла?

-Што было цяжкім?

-Як я буду пераадольваць цяжкасці?

Самаацэнка

Закончыце сказ

Я даволен(льна) тым, што сення самастойна змагла…

Я  не даволен(льна) тым, што сення ..

Падводзяцца вынікі ўрока,выстаўленне адзнак

Адказваюць на пытанні, выказваюць меркаванні,аналізуюць сваю дзейнасць на ўроку

Уменне аналізаваць сваю работу

УІІІ Этап вызначэння дамашняга задання

Паведаміць аб дамашнім заданні,растлумачыць методыку яго выканання

2 хвіліны

Паведамляе дамашняе заданне,кансультуе вучняў аб магчымасцях яго выканання

Параграф  4,

заданні 4, 9 с.21.

Запісваюць дамашняе заданне

Разумеюць змест дамашняга задання

Будова электронных абалонак атамаў

Эпіграф да ўрока

“Чаму бы ты не вучыўся – ты вучышся для сябе”

Пятроній

Адукацыйная мэта:

прадпалагаецца, што навучэнцы будуць ведаць, што такое электронная абалонка атамаў; у чым заключаецца фізічны сэнс нумара перыяду, групы;

умець:

вызначаць колькасць электронных слаёў па перыядычнай табліцы;

запісваць электронныя схемы атамаў І –ІІІ перыядаў.

Развіваючая мэта: садзейнічаць развіццю лагічнага мыслення, уменні выявіць прычынна-выніковыя сувязі паміж з’явамі і працэсамі, аналізаваць вучэбную інфармацыю.

Выхаваўчая мэта: стварыць умовы для фарміравання у вучняў пазітыўнай Я- канцэпцыі, развіццё камунікатыўных навыкаў. Выкарыстоўваючы гульнёвыя моманты, развіваць цікавасць вучняў да прадмета.

Тып урока: урок вывучэння новага матэрыялу.

Абсталяванне:

  • падручнік для 8 класа  пад рэдакцыяй І.Я Шымановіча.-Мінск: Народная асвета,2011
  • мультымедыйная ўстаноўка, прэзентацыя  “Будова электронных абалонак” ;
  • відэаролік “Мадэль атама”; фізкультхвілінка; “Будова электронных абалонак атама”
  • набор атамаў

Асноўныя метады навучання: работа з падручнікам, рашэнне пастаўленных праблем сумесна з вучнямі, гульнёвыя прыёмы, дэманстрацыя доследа.

Формы дзейнасці вучняў: індывідуальная, парная, групавая

Міжпрадметныя сувязі: фізіка, літаратура

Ход  урока

І. Арганізацыйна-псіхалагічны этап.

Мэта: стварэнне спрыяльнай эмацыянальнай абстаноўкі, арганізацыя ўвагі вучняў.

Задача настаўніка: арганізаваць дзейнасць вучняў, стварыць сітуацыю поспеха шляхам гульні.

Настаўнік.  Хтосьці сказаў : “Разам мы ведаем больш, чым кожны з нас”, пагэтаму прапаную за ведамі  адправіцца не па аднаму, а групамі, парамі. Калі камусьці лепш выконваць заданні  індывідуальна, калі ласка.

 Вам неабходна запоўніць “Ліст чакання”, дапоўніўшы выраз:” Я буду

рад(а) ,калі на ўроку…”  У канцы ўрока вы зможаце прверыць, ці збыліся вашы чаканні.

Дзейнасць вучняў: запаўняюць “ Ліст  чакання”

ІІ Арыенціровачна-матывацыйны этап

Мэта: успрыняцце вучнямі праблемы ўрока, самавызначэнне на вынік урока

Задача настаўніка: сфарміраваць пазнавальную цікавасць да вывучаемай тэмы накіраваць вучняў да дзейнасці.

Стварэнне праблемнай сітуацыі.

Настаўнік( паказвае  персік) Што ў мяне ў руках і якое дачыненне гэта мае да таго, што мы праходзім на ўроку.

Дзейнасць вучняў: адказваюць, параўноўваюць будову персіка з будовай атама.

Настаўнік . Якая будова атама?  (Слайд 3)

                                             Протон (p+)

                  Ядро             Нейтрон (n0)   

Атам

                  Электронная              Электрон (ē)

               абалонка   

1. Атам –электранейтральная часціца, якая складаецца з дадатна зараджанага ядра і адмоўна зараджаных электронаў

Загадкі пра пратон, нейтрон,электрон (слайд ы 4-6)

а) Очень положительный

С массою внушительной,

А таких, как он, отряд

Создает в ядре заряд.

Лучший друг его – нейтрон.

Догадались? Он-….!.

б) Зарядом я похвастать не могу,

А потому сижу в ядре и ни гу-гу.

А то еще подумают: шпион,

А я нейтральный и зовусь…

в) Он бежит по проводам,

Он бывает тут и там,

Свет зажег, нагрел утюг

…. – наш лучший друг.

Если в атом он попал –

То считай почти пропал:

Он с утра и до утра

Носится вокруг ядра

Характарыстыка   атама фосфару(слайд 7)

РП (работа ў парах)  Характарыстыка элементаў (слайд 8) 

Характарыстыка элемента

Na

P

Al

I

Au

F

Be

Парадкавы нумар

Лік пратонаў

Лік электронаў

Зарад ядра

Атамнаямаса

Лік нейтронаў

ІІІ. Аперацыйна-пазнавальны этап.

Мэта: авалоданне зместам тэмы ўрока і спосабамі пазнавальнай дзейнасці, фарміраванне ў вучняў уменняў назіраць, рабіць вывады, запісваць электронныя схемы атамаў І- ІІІ перыядаў.

Задачы настаўніка: актуалізаваць апорныя веды; стварыць сітуацыю пошуку невядомага на аснове ведаў, якія вучні маюць.

Прагляд відэароліка “Мадэль  атама”

Настаўнік .Рабяты, што , на вашу думку вы бачылі?

(Слайд 10).Для руху патрэбна энергія. Якія электроны валодаюць большай энергіяй: тыя,што знаходзяцца бліжэй да ядра  ці далей. Чаму?

Дзейнасць вучняў. Адказваюць на пытанні. Робяць вывады (слайд 11)

Настаўнік . Для таго , каб правільна паказаць запаўненне электронамі слаёў, неабходна ведаць асноўныя правілы:

 (слайд12) 1.Лік электронных слаёў у атаме роўны нумару перыяду, у якім ён знаходзіцца

2.На  першым слаі мах. можа знаходзіцца 2 ē

3.На  другім слаі мах. можа знаходзіцца 8ē

(Запісванне электронных схем Н, С, АІ.)

РП- самастойная работа (слайд 13) з наступнай праверкай.

Фізкультхвілінка (электронная)

 Настаўнік. Падвядзём невялікія вынікі. Для гэтага вам неабходна адказаць на пытанні: (слайд14)

1.У чым заключаецца фізічны сэнс нумару   перыяду?

   2. У чым заключаецца фізічны сэнс нумару    А- групы?

   3. Якія электроны называюць валентнымі?

    4. У чым заключаецца фізічны сэнс перыядычнага закону?

ІV. Кантрольна-карэкцыйны этап.

Мэта: асэнсаванне вучнямі ўзроўня засваення новага матэрыялу.

Задача настаўніка: арганізаваць мэтанакіраваную праверку ведаў па зместу вывучаемага матэрыялу.

Настаўнік.Каб пераканацца ў разуменні вывучанага на ўроку матэрыялу, вам неабходна выканаць невялікі тэст.

Дзейнасць вучняў: выконваюць тэст, з наступнай узаемаправеркай і абмеркаваннем

ВАРЫЯНТ 1

Варыянт 2

1.Сукупнасць электронаў з блізкімі значэннямі энергіі  называецца  …

1.Электроны знешняга слоя называюцца …

2.Лік валентных электронаў роўны …

2 Графічны відарыс размеркавання электронаў па слаях называецца   ….

3.Колькі электронаў можа максімальна знаходзіцца на 2 слоі?

3.Колькі электронаў можа максімальна знаходзіцца на першым слоі?

4.Колькі электронных слаёў мае кальцый?

4.Колькі электронных слаёў мае калій?

5. Аб якім элеменце ідзе гутарка, калі вядома яго электронная схема :

2 ē;8ē ;2 ē

5. Аб якім элеменце ідзе гутарка, калі вядома яго электронная схема :

2 ē;8ē ;7ē

АДКАЗЫ. Варыянт 1. 1-электронны слой; 2 – нумару групы; 3-8 ē; 4-4; 5-магнійВарыянт 2 1- валентнымі; 2-электронная схема; 3-2 ē; 4-4; 5- хлор.

V. Рэфлексійны этап.

 Мэта: падвядзенне вынікаў урока.

Чакаемыя вынікі: асэнсаванне вучнямі выніковасці сваёй дзейнасці

Задача настаўніка: даць  якасную ацэнку работы класа і аддзельным вучням, арганізаваць рэфлексійную дзейнасць

Настаўнік. Звярніцеся да “Ліста чакання”, які вы запаўнялі ў пачатку ўрока. Пастаўце “ +” насупраць дапушчэння, калі яно збылося і “ –“,  - калі не збылося.

VІ. Дамашняе заданне

Параграф 12

№ 5, ст 56

Вам  прапаноўваецца заданне, якое дапаможа замацаваць вашы веды па дадзенай тэме. Калі яно для вас будзе складаным, то зазірніце ў сшытак ці падручнік.

 

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.